„MOJE BOISKO - ORLIK 2012” PRZY ZESPOLE SZKÓŁ W ZEBRZYDOWICACH - strona nieoficjalna

Strona klubowa
  •        

Przepisy gry

PRZEPISY GRY

 

Amatorska Liga Orlika

Edycja lato 2014
 

  1. BOISKO

    1. Orlik przy Zespole Szkół w Zebrzydowicach (sztuczna trawa) o wymiarach: 30m x 62m (pole gry 26m x 56m)

    2. Bramki o wymiarach 2m x 5m;

    3. Pole karne, w którym bramkarz może łapać piłkę wynosi: 5m x 7m;

    4. Na obiekcie znajdują się ubikacje, szatnie i natryski;

    5. W godzinach wieczornych mecze będą rozgrywane przy sztucznym oświetleniu;

  2. CZAS GRY

    1. 2 x 20 min (bez zatrzymywania czasu);

    2. Po zakończeniu pierwszej połowy i zmianie stron, drużyny natychmiast przystępują do gry;

    3. Zatrzymanie czasu gry następuje wyłącznie w sytuacji urazu zawodnika lub wybicia piłki poza boisko;

    4. Dogrywka trwa 2x 5 minut.

  3. LICZBA ZAWODNIKÓW

    1. Lista zgłoszeń może zawierać maksymalnie 14 zawodników;

    2. W grze uczestniczy 5 zawodników w polu + bramkarz;

    3. W przypadku gdy na boisku zostanie mniej niż 4 graczy, sędzia kończy mecz.

  1. UBIÓR ZAWODNIKÓW

    1. Zawodnicy poszczególnych zespołów biorących udział w rozgrywkach powinni występować w jednolitych koszulkach (narzutkach), przy czym bramkarz powinien odróżniać się ubiorem od pozostałych zawodników;

    2. Kapitan drużyny powinien posiadać opaskę kapitańską. Jest on jest jedyną osobą na boisku, która ma prawo do pytań i wyjaśniania swoich wątpliwości z sędzią prowadzącym zawody, jedynie podczas przerwy w grze;

    3. Dopuszczalnym obuwiem są buty sportowe z płaską podeszwą, korki tzw. „śniegówki”, lub specjalne obuwie przeznaczone do gry na sztucznej trawie;

    4. OBOWIĄZUJE CAŁKOWITY ZAKAZ GRANIA W „LANKACH” i WE WKRĘTACH !

  2. ZMIANY

    1. Ilość zmian jest nieograniczona, dozwolone są zmiany powrotne;

    2. Gracze rezerwowi znajdują się za linią boczną na swojej połowie;

    3. Przy zmianie zawodnik najpierw opuszcza plac gry, dopiero wtedy może wejść jego zmiennik;

  3. ZDOBYCIE BRAMKI

    1. Bezpośrednio z rozpoczęcia gry, można strzałem na bramkę zdobyć gola;

    2. Z rzutu z autu nie można zdobyć bramki bezpośrednio;

  4. KARY (napomnienia/wykluczenia)

    1. Zawodnicy karani będą karami czasowymi;

    2. Gracz ukarany żółtą kartką opuszcza automatycznie plac gry na 2 min;

    3. Ukarany piłkarz wraca na boisko, o ile jego zespół straci wcześniej bramkę;

    4. Otrzymanie w jednym meczu przez tego samego gracza drugiej żółtej kartki, karane będzie automatycznie pokazaniem mu kartki czerwonej. Zawodnik taki opuszcza plac gry, na który już w tym meczu nie wraca, może jednak zagrać w kolejnym pojedynku ligowym. Drużyna natomiast karana jest 5 min. karą czasową, która nie zostaje anulowana nawet w przypadku straty bramki. Po zakończeniu kary czasowej, na boisku może się natomiast pojawić inny zawodnik;

    5. Gracz, który otrzyma bezpośrednio czerwoną kartkę, opuszcza plac gry a drużyna przez 5 min. gra w osłabieniu. Kara nie zostaje anulowana w przypadku straty bramki. Po jej upływie skład może uzupełnić inny zawodnik. Zawodnik ukarany jest również bezwzględnym zakazem gry w co najmniej 1 meczu;

    6. Decyzję o wysokości kary dla zawodnika ukaranego czerwoną kartką, podejmuje Organizator, po zapoznaniu się ze szczegółowym opisem wydarzenia przez sędziego;
       

    7. W sytuacji, gdy żółtą kartką u karany zostanie bramkarz, karę czasową może za niego odbyć inny zawodnik z pola. Gdy bramkarz otrzyma kartkę czerwoną, schodzi z boiska, a w bramce zastępuje go drugi bramkarz lub zawodnik z pola. Zespół karany jest karą 5 minut, która nie jest anulowana po stracie bramki;
       

    8. Gdy następuje obustronne, jednoczesne wykluczenie z gry zawodnika jednej

i drugiej drużyny, nałożona kara odbywa się do końca przez obu graczy, bez względu na fakt, że jeden z zespołów zdobywa lub traci bramkę;

    1. Po otrzymaniu 4 żółtej kartki przez tego samego zawodnika - nie może on wystąpić w kolejnym meczu swojej drużyny;
       

    2. Prowadzone będą statystyki żółtych i czerwonych kartek;
       

    3. Żółtą lub czerwoną kartką za nie sportowe zachowanie lub obraźliwe komentarze w stosunku do zawodników drużyny przeciwnej lub sędziego, może być ukarany gracz, który w danym momencie nie znajduje się na boisku;
       

    4. Sędzia karać będzie również kartkami za notoryczne, głośne przeklinanie na boisku;

  1. GRA NIEDOZWOLONA I NIESPORTOWE ZACHOWANIE

    1. Za wyjątkowo niesportowe zachowanie i jawne nieprzestrzeganie zasad fair play, przez cały zespół lub poszczególnych graczy (np. odmowa podania przez zawodnika nazwiska po otrzymaniu kartki, lub wtargnięcia na boisko zawodników / kibiców), sędzia udziela stosownych kar i może przerwać mecz;
       

  2. RZUTY WOLNE

    1. W zależności od przewinienia mogą być pośrednie lub bezpośrednie.

    2. Mogą one być wykonywane bez gwizdka sędziego. Na życzenie gracza wykonującego ten stały fragment gry, sędzia odsuwa mur na prawidłową odległość 5 metrów. Jest on wtedy wykonywany, wyłącznie na gwizdek sędziego prowadzącego zawody;

  3. PIŁKA POZA BOISKIEM

    1. Jeżeli piłka po uderzeniu przez zawodnika opuści plac gry, zobowiązany on jest (lub inny gracz jego drużyny) dostarczyć ją sędziemu prowadzącemu zawody;

    2. Wymiana piłki podczas zawodów może nastąpić wyłącznie za zgodą sędziego;

    3. W sytuacji gdy zespół, który wybił piłkę i nie dostarczył jej sędziemu, po zakończonym meczu obciążony zostaje jej kosztami;


 

  1. WZNOWIENIE GRY PO OPUSZCZENIU BOISKA PRZEZ PIŁKĘ

    1. Rzuty z autu wykonujemy nogą z linii bocznej lub z poza niej;

    2. Piłka powinna stać nieruchomo;

    3. Złe wykonanie rzutu z autu skutkuje przyznaniem piłki drużynie przeciwnej;

    4. Rzut od bramki wykonujemy z pola bramkowego;

    5. Przepisowa odległość przeciwnika od piłki podczas jej wprowadzania do gry, rzutów wolnych, autów oraz rzutów rożnych wynosi 5m.

  2. PUNKTACJA

    1. Za zwycięstwo drużyna otrzymuje 3 pkt.

    2. Za remis obie drużyny otrzymują 1 pkt.

    3. Za przegraną drużyna otrzymuje 0 pkt.

    4. Walkower karany jest przyznaniem 3 pkt. drużynie przeciwnej oraz wynikiem 3:0.

    5. W statystykach nie ma bramek samobójczych;

    6. O końcowej klasyfikacji decydują kolejno:

liczba punktów, bezpośredni pojedynek, bilans bramek strzelonych do straconych,

7. W meczach fazy pucharowej (w których konieczne jest rozstrzygnięcie meczu) w przypadku remisu po zakończeniu regulaminowego czasu, rozegrana zostanie dogrywka 2x 5 min. Kiedy nadal wynik będzie remisowy, rozegrana zostanie seria rzutów z punktu karnego.

7.1. Zasady serii rzutów z punktu karnego:

- drużyna, której kapitan wygrał losowanie, decyduje o kolejności wykonywania rzutów

obydwa zespoły wykonują po trzy rzuty karne

- jeżeli po wykonaniu przez obie drużyny po try rzuty, obie drużyny zdobyły tę samą liczbę bramek lub nie zdobyły żadnej bramki, wykonywanie rzutów kontynuuje się w tej samej kolejności, aż do momentu, gdy jedna z drużyn uzyska jedną bramkę więcej niż drużyna przeciwna, przy równej liczbie wykonanych rzutów

- jedynie zawodnicy, którzy są na polu gry w chwili zakończenia zawodów, włączając czas dogrywki – o ile taka jest przewidziana – są dopuszczeni do wykonywania rzutów z punktu karnego

- każdy rzut jest wykonywany przez innego zawodnika i wszyscy uprawnieni do wykonywania rzutów zawodnicy muszą wykonać rzut, zanim jakikolwiek zawodnik wykona rzut po raz drugi

- bramki strzelone z serii rzutów karnych nie są wliczane do klasyfikacji strzelców

  1. SĘDZIA

a) Decyzje sędziego w czasie meczu są niepodważalne;

b) Sędzia przekazuje wszelkie spostrzeżenia i uwagi na temat wydarzeń mających

miejsce podczas meczów do Organizatora, który na ich podstawie podejmuje

rozstrzygające decyzje;

  1. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

    1. Nie obowiązuje przepis o spalonym;

    2. Pozostałe przepisy jak w przepisach gry w piłkę nożną;

    3. Nieznajomość przepisów gry przez poszczególne zespoły nie zwalnia ich od ponoszenia konsekwencji za ich nieprzestrzeganie;

    4. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmian w przepisach po wcześniejszym powiadomieniu wszystkich kapitanów drużyn.

 

 

 

 

 

Reklama